Известие

Collapse
No announcement yet.

156 SW: 205/55/16 + Eibach vs. 225/45/17

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 156 SW: 205/55/16 + Eibach vs. 225/45/17

    От доста дълго време размишлявам над въпроса, с кой тип окачване една кола би била по-устойчива? Нека вземем за пример Алфа 156 комби, като приемем, че е технически безупречна - амортисьори, пружини, тампони, реглаж, гуми и т.н. Изключваме възможността за налична разпънка отпред/отзад или спортна стабилизираща щанга.

    Lowering springs? Need new shocks. When lowering springs are used without matching shock absorbers, the shock absorbers will wear prematurely and not perform optimally. Shock absorbers are designed to work within a nominal ride height and lowering causes it to work outside of its designed parameters. Lowering springs are also typically stiffer to prevent the lowered car from bottoming out easily. Shocks and springs that are mis-matched will result in a bouncy or unsettled ride. Again, this negatively affects handling.

    http://tzlee.com/blog/2013/11/wheel-...oing-it-wrong/

    Съдейки от статията, излиза че използването на спортни пружини в комбинация с обикновени амортисьори не е абсолютно коректно, тъйкато работната точка на амортисьора се променя и в следствие на това той е подложен на по-голямо натоварване. Съдейки по други статии, мнения и препоръки изместването на центъра на тежестта на един автомобил (надолу) е само от полза и по този начин той става по-стабилен, по-устойчив и т.н.

    Ако в случая говорим за заводски спортни пружини Eibach слагани в някои версии на Алфа Ромео 156 смъкващи автомобила с 1.5-2см, както и това че не се гони непременно уникално спортно поведение, а по-скоро компромисен вариант устойчивост/комфорт, то изникват няколко въпроса?

    1. До колко изместването на центъра на тежестта е ефективно?

    2. Защо след като не е добре амортисьора да работи в ниска точка, то в завода са преценили че с тези пружини ще е ок?

    3. При положение че общия диаметър на колелото при 205/55/16 и 225/45/17 е почти еднакъв, в кой от двата случая автомобла би бил по-стабилен?

    4. В кой от двата случая колата ще е по-комфортна?

    Алфа 156 с гуми 205/55/16 + заводски пружини Eibach или стандартни пружини с гуми 225/45/17.
    26
    205/55/16 + Eibach
    69.23%
    18
    225/45/17 + нормални пружини
    30.77%
    8
    Last edited by DMS; d.m.y г., 19:43.

  • #2
    Eibach с гуми 225/45/17
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

    Comment


    • #3
      Да се обоснова,защо гласувам за 16"+Айбах.
      Според процентите височина 16-ката е с 11.5мм по-висока..от тук ще идва и по-мекото усещане на малките неравности(дупчици,изпъкналости и вдлъбнатини)...понеже гумата ще поема.Да кажем,че пружината в случая не играе роля..понеже говорим за малки неравности.При резки движения,резки или продължителни завои идва ролята на пружината(понеже за амортисьори не става дума).
      Според мен 16-ки+айбах...хем ще вози по 'гладко'иняма да се усещат бабунките,хем ще е стабилна колата при по-агресивно каране...нямам предвид гонки,състезания и т.н...а просто в случаи ,когато се налага или пък си правиш кеф.
      Докато при 17-ките хем ще усещаш и най-малките неравности ,хем ще се клатиш в завоите.156 си е стабилна за класа кола,но съпоставяме двата варианта в случая.
      Визията вече няма да коментирам
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        1 или 2 см снишаване не са проблем, но има пружини които свалят по 4-5см и там си трябват вече спортни амортисьори
        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

        FIAT Coupe 16VT
        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          Спортните пружини намалят накланянето в завой=по-голяма стабилност. Моите наблюдения обаче са, че при големи неравности по пътната настилка кола със спортни пружини губи сцепление по-лесно, логично е след като си втвърдил окачването и гумата не следва релефа
          Миналата седмица една 156 се беше изпуснала и педала на спирачките беше потънал до долу. Спирачната тръбичка беше протрита на мн странно място, стана ми интересно и доста я обикалях в сервиза с лампата оказа се, че я е протрила лявата биалета. Колата е свалена ниско със спортни пружини и биалетата опира в спирачната тръбичка сещай се защо съм привърженик на сток коли - там такава простотия никога няма да стане.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            Зададох въпроса, защото наблюдавам от доста време промените на окачванията: ако преди 15 години колите са излизали от завода с 15ки и 16ки, то към днешна дата, излизат със 17ки или 18ки. Говорим за един тип коли, в един клас... и съм сигурен че причината не е само визията. В същото време "нормалните" им амортисьори едва ли са по-спортни.

            При 205/55/16 и 225/45/17 имаме почти еднакъв общ диаметър на колелото, което значи, че дадената кола в единия случай ще бъде с по-нисък център на тежестта, а в другия - по-висок. От друга страна ми е интересно ще окаже ли височината на гумата роля върху комфорта, след като въпреки всичко 17ката е по-ниска гума, но амортисьора ще бъде в коректната работна точка, докато при спортната пружина и 16ката, той работи по-ниско.
            Last edited by DMS; d.m.y г., 21:53.

            Comment


            • #7
              Колега не знам колко е правилно да сравняваш амартисьор на кола 2000 година да речем 156 и 2012 джулия примерно.
              Разлика технологична до небето,но предполагам,че имаш наблюдения.Не знам дали само заради визия масово слагат по големи джанти,но предвид силната конкуренция иновациите в окачването мисля,че визията е голям плюс за една кола.
              Но както и да е,лично аз съм карал с все възможни комбинации. В момента съм със кони регулируемо на най-меко и спортна пружина и мога да кажа,че вози много по-комфортно от моето стоково окачване,а истината е,че 156 не е комфортна и устоичива или е комфортна или устойчива.
              156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
              KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
              Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
              Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

              Comment


              • #8
                Опеределено не ги сравнявам с тези на Джулия. По-скоро сходен клас коли, макар и разликата в годините и технологичния напредък. Малко по малко размера расте... това виждам аз. Силно ми се иска 156 да бъде хем комфортна, хем устойчива...

                Анкетата до сега не дава конкретен отговор : )

                Comment


                • #9
                  Ако събереш колите на колегите посетили темата,371 човека, 60% от колите ще са със спортно окачване....а само 13 гласа.....прилича ми на гласуването в парламента....
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    сравнение

                    Аз в момента карам две коли във въпросните комбинации:
                    - 156 2.0TS със 16"/205/55+Eibach(20мм)+Koni FSD
                    - GT 1.8 TS със 17"/225/45+сток

                    Има осезателна разлика. При по-спортно и енергично каране по бг пътищата изключая магистрали определено вариант 16" е по-комфортния и надеждния. Във втория вариант просто забравяш за гуми и джанти, вечни ядове! Стабилност може да навксаш и по други начини.
                    ...
                    Затова и ще махам/продавам 17" ките. Тези дни ще ги пусна във форума

                    Alfa Romeo GT 1.8 TS

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря колега, точно от такова сравнение и пример имах нужда.

                      Опитвах се да развия теория, че на 17ката (45),макар и като процентно съотношение към височината спрямо по-голямата ширина би могла да се доближи като комфорт до 16ката, но за съжаление истината е че 225/45/17 си е ниска гума и евентуалната комбинация със заводско окачване няма да доведе до адекватен комфорт в градски условия.

                      От написаното по-горе от колегите, стигам до зкалючението, че два сантиметра не са кой знае колко и това не би попречило на коректната работа на амортисьорите. Така че изваждайки го като аргумент в този си вид на дилемата, 16ката + Айбаха определено печелят.

                      Интересен вариант би бил стоково окачване + 225/50/17, но такава гума трудно би влязла на 156 или поне не без фланци.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от DMS Покажи съобщение
                        Интересен вариант би бил стоково окачване + 225/50/17, но такава гума трудно би влязла на 156 или поне не без фланци.
                        Кросвагона излиза с такива по размер гуми
                        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                        FIAT Coupe 16VT
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                        Comment


                        • #13
                          2 см са си фактор при ниска кола като Алфа, но за работата на сток амортисьори (а моите Кони ФСД също са такива) заводския допуск за нормална работа е 20-25мм, така че няма никакви проблеми по този въпрос.

                          ПП. Много по-добре изглежда колата със 17", но сериозно каране с тях при нашите условия (извън магистрали и др. по-читави пътища) е просто несриозно. Аз моите 16-ки съм трошил яко 3 пъти за 8 години, а дребни удари, охлузвания и прочие да не говорим. Отделно че и колата си твърде ниска сток, но с Айбах-а и 16" е приемливо
                          Alfa Romeo GT 1.8 TS

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                            Кросвагона излиза с такива по размер гуми
                            Зная, но той не е ли малко по-различен отдолу? От опита споделен в доста постове, зная че 225/45/17 е максималния допустим, като на някои дори търка при пълен ляв/десен завой.

                            Ако има колега със стандартно окачване и 225/50/17 нека пише, искам да се повозя

                            Comment


                            • #15
                              Темата е готина и заслужава глас...
                              По въпроса със размерите джанти,аз съм с Koni Fsd и пружини Omp 30mm,първо карах с оригиналните 15-ки с 60 височина гума имаше комфорт но не и стабилност...незнам защо,но най вероятно от високата гума....
                              След това карах с 17 ка на 45....няма такова друсане,до такава стемен че дори не можех да изпробвам до каква стемен е устойчива колата...пълен ужас...два месеца ги карах и ги продадох....
                              После минах на 18 ки 225 на 40,колата се чуства доста добре с тях,доста успойчива в повечето видове допустим терен...абе валяк пак друсаше но не се усещаше всяка гънка на асвалта.. Та може да се каже че съм доволен от 18-ките
                              Зимния ми сет за тази година е с 16-ки 205 на 55....като че ли най сполучливия размер за тази платформа на алфа,държи се добре на всякакъв терен,има добра управляемост,добра динамика...
                              Това според мен е най добрия вариант,особено при ежедневна употреба
                              Last edited by PE4E; d.m.y г., 20:59.
                              AR Type 939 2.4 JTDm TI Q-Tronic DPFon
                              AR Type 932 2.4 JTD Distinctive
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X